Till Karlstad

Eftersom jag känner så hemsk oro orkade jag
inte vänta tills på onsdag för att mäta huvudet.
Jag ringde imorrse ( tisdag ) och fick en tid
klockan 10 fast det bara var en dag om att göra.
När jag kom tid så mätte hon hans huvud och det
hade då växt 7 mm på 5 dagar och hon tyckte att detta
var lite för mycket.
Emils läkare i torsby kontaktades och hon ringde
och skrev en remiss till barnkliniken i Karlstad.
Det känndes återigen som om någon slog undan benen
under mig och jag bara föll.
Efter prat med tre doktorer i Karlstad blev det följande:
Eftersom Emil är hur pigg som helst skulle vi inte vara oroliga.
Jag har en tid hos barnkliniken den 20 dec och det var inget akut just nu.
Barn som dom inte mäter huvudet på lika ofta som dom gör med Emil
ser då inte på kurvorna hur huvudet hoppar upp och ner.
Det är lugnt tänkte jag men Emil riktiga läkare
skulle ringa mig på eftermiddagen.
När klockan blev 4 ringde han och talar om att
huvudet följer kurvan bra bara att han har skutit
iväg en liten aning den sista månaden men det är
inget som är akut utan Emil mår ju bra.
Jippie tänkte jag vilken tur att vi inte behövde åka iväg med honom.
Sedan kom jag på att Emil är så himmla törstig av sig.
Han dricker vatten och andra drycker hela
tiden och det är liksom inget stopp i honom.
Det var konstigt tyckte läkaren.
Ni får en tid redan på torsdag klockan 9:30.
Han sa att det är hjärnan som ska styra hur mycket man
ska dricka. Eftersom Emil inte kan styra det så funderade han på om
det är en liten störning nånstanns.
Vi ska iallafall ner på torsdag och ta prover på detta.
Jag vet inte vad det är han syftar på.
Antingen har han känning av socker eller så är hjärnan skadad
efter nån blödning så att han inte kan reglera sitt vätskebeteende.
Nu fick man mer att oroa sig för men jag är
ändå glad att jag talade om att han dricker som han gör.
Vi får väl se vad han säger om det på torsdag.
Jag vet iallafall att jag får mörkerkörning både
fram och åter.



Från det ena till det andra.
När Emil fick hjälm på huvudet lärde han sig att
gå på riktigt. Han går från köket in i hallen och
över trösklar hur fint som helst
Där är det iallafall inte nån störning.
Här kommer lite bildbevis.

image290

image291

image292


Kommentarer
Postat av: mor-mor

Guldklimpen går så han glömmer och svälja....Hoppas det inte är något allvarligt när han dricker så mycket. Det ordnar sej säkert. Kram på er....

2007-12-11 @ 17:47:16
URL: http://ganilla.blogg.se
Postat av: Niina

KRAM PÅ ER!!!!

2007-12-11 @ 18:26:20
URL: http://roadrunner.blogg.se
Postat av: Weronica

Tänker på er och hoppas att det inte är något större fel på prinsen!

Kramar i massor!!

2007-12-11 @ 19:15:35
URL: http://www.werali.se
Postat av: marie

HEJ EMIL HOPPAS ATT VI SES IMORGON.
så ska vi ta kort på dej och kompisen.
håller tummarna imorgon.
kram från moster.

2007-12-12 @ 11:08:11
URL: http://tallrotsmarie.blogg.se
Postat av: Mona

Vad duktig du har blivit Emil,hoppas att allt visar bra när du har varit på besök hos farbror doktorn.
Många kramar till Er

2007-12-12 @ 21:50:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0