Ringde sjukhuset idag

Idag har jag ringt det förbannade sjukhuset.
Tänkte höra om Emil får äta efter tolv som han har fått förut.
Han har ju fått äta en vällingflaska vid 4 på morgonen när vi skulle vara där vid 8.
-Nja, svarade sköterskan, vi brukar ju hålla våra fastatider vid tolv.
-Ja men varför har han fått välling förut då både i Karlstad och Uppsala.
-Jag kan ringa narkosen och höra då. Sa hon till sist.
Efter ett tag ringde hon upp.
-Han får äta en vällingflaska vid halv 4 sedan klara drycker. Sedan kommer ni in vid 10 för att sätta
bedövningssalva och nål.
-Varför får han inte sövas på mask då som dom gjort dom sista gångerna? frågade jag lite irriterat.
-Nej, vi ska prova sätta nål.
-Ja men det går inte för Emil är jätte svår stucken. Inte ens narkosöverläkaren i Uppsala klarade det efter ca 13 försök.
-Ja men vi måste prova. Sa hon då.

Va tänk, varför kan dom inte lyssna på en förälder som har vart med och vet.
Njuter dom av att sticka ett barn som inte går att sticka.
Helt j.vla sjukt säger jag bara. Ursäkta mitt uttryck.
Varför ska dom sätta bedövningssalva på tre ställen och stickapå 13 ställen.
Vi är ju tre som håller i honom och en som försöker sticka samtidigt som
den är irriterad på Emil för han inte kan sitta stilla.
Till slut ger dom upp och söver honom med mask.
Tänk om dom hade lyssnat på oss från börja. Då hade dom inte behövt plåga en hungrig unge ännu mer.
Jag blir så arg. GRRRRRRRR

Sedan sa hon att röntgen inte är föränn klockan 12.
Jaha, hur hade ni tänkt från början då tänkte jag.
Skulle han vara fastande i tolv timmar innan ni röntgar.
Jag kan undra jag om dom själva har barn och om dom har
det undrar jag om deras barn varit sjuka nån gång så dom vet hur det känns när
ingen lyssnar på en utan plågar ens barn ändå.

När vi var i Uppsala passade vi på att fråga om det verkligen är
ett måste att ha nål under en sövande röntgen.
Det var det inte för om det skulle bli nått akut kan dom spruta i honom ändå utan att vara i ett kärl.
Varför är dom så envisa med att plåga och sätta nål då när det går att söva på mask?
Jo, det var för att det läcker lite i masken så den som har Emil under sövningen får i sig av sövmedlet och att Emil känner den fräna smaken och lukten.
Jaha och det är ju jag det som sitter med honom.
Jag tar gärna det än att plåga Emil tills han får skräck och vaknätter.
I Uppsala när dom sövde med mask fick han dricka en vätska som gjorde att han fick minnesluckor.
Det var för han inte skulle komma ihåg hemskhetena med masken och det gick jättebra.

Vad tycker ni verkar vara bäst? Mask eller nål?
Jag tycker mask eftersom han ändå inte minns det och han slipper plågas.
Dom misslyckas ju ändå efter 13 försök med nålen.

Jag säger bara att tacka vet jag sjukhuset i Uppsala än det i Karlstad.
Det är så störsamt att domtror sig veta bättre än läkaran i Uppsala.
Personalen i Karlstad kom ner på jorden!!!!!
Om ni inte tror oss föräldrer så får ni ringa och fråga Uppsala.
Tror dom att vi sitter och ljuger eller?

Jajaja, vi får väl se hur länge Urban står ut med dom på onsdag.
Det är tur han är med mig för han ryter verkligen till åt dom om han tycker dom gör för mycket.
Det har han gjort förut.
Jag återkommer efter detta och berättar hur det gått.
Hoppas synen repat sig så han slipper glasögon i så tidig ålder.

Emil i lönnerberga myssen på.
image433

image434

image435




Kommentarer
Postat av: Nickan

Härlig kille! Jag har tre barn, alla pojkar och alla har jag fått operera, ja, inte jag men jag har alltid varit med. Jag föredrar mask och varje gång vi sövt har jag fått gått in och styrt upp för den som håller masken börjar tveka, och det är aldrig bra. Man ska vara bestämd och jag håller i barnet och får säga till att håll kvar masken! Då somnar de på några sekunder. Ska de hålla på att sticka hinner barnet känna obehag och bli rädd. Sticka kan de göra sen när de sover och ligger still. Detta har funkat varje gång för oss. Lycka till och hoppas att det blir bäst för Emil! Ha dè //Annika

2008-02-25 @ 21:06:05
URL: http://opelnickan.blogg.se
Postat av: Mona

Det är svårt att fatta att personalen i Karlstad skall vara så stöniga. Jag är dåligt insatt i vad det innebär att sövas med mask och dess biverkningar.Kan man inte begära att Karlstad kontaktar Uppsala? eller!Hoppas att det inte blir för långvarit och Emil slipper att blågas.Hör utav er.
Många kramar till ER

2008-02-25 @ 21:16:18
Postat av: Mona

En sån fin och charmig kille i Myssan har jag aldrig sett och vilket leende.
Du är för mysig kram på dig Emil

2008-02-25 @ 21:28:47
Postat av: Ove

Om frågan kommer upp varför de vill användan nål och spruta "fråga då anledningen VARFÖR de inte vill använda mask"
Och som du säger så har det funkat bra när ni har varit i Uppsala. Får ju hoppas att de har tillgång till hans journal så då kan det väl inte vara så svårt att läsa innatill. Är det något som är oklart så kan det ju inte vara svårt att ringa Uppsala.

2008-02-25 @ 22:48:11
Postat av: Weronica

Ja det är så dumt att behöva plåga de små i onödan! Det bästa för alla är väl om han kan få sövas med masken och om de behöver nål sen efter så kan de väl sätta den när han är under narkos!?

Ska tänka på er imorgon och jag håller tummarna för att allt ser bra ut!!

Kraaaaaaaaaaam

2008-02-26 @ 12:09:36
URL: http://www.werali.se
Postat av: Niina

Lycka till imorgon,vi håller tummarna för att allt ska gå så smidigt som möjligt. Hoppas de lyssnar på er. Stor kram till Emil!!!

2008-02-26 @ 16:52:00
URL: http://roadrunner.blogg.se
Postat av: Karin S

Har tänkt på dig idag lilla Emil:( hoppas allt har gått bra! Kramar till dig & mamma o pappa

2008-02-27 @ 21:32:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0