Snart den 27:e

Usch, nu börjar jag må lite smått dåligt
för resan till Karlstad med Emil.
Den 27:e ska han ju röntgas och göra en
synundersökning och då måste han sövas.
Det är inte just det som är jobbigt utan
det är att han ska vara fastande från
kl.24,00 på natten och vi ska inte
vara där förän klockan 10 på
morgonen. I vanliga fall äter Emil
upp till 3 flaskor med välling på natten och
får han inte dom skriker han bara.
Han är helt enkelt så himmla hungrig nattetid.
Men hur ska detta gå om han inte får äta?
Hur ska bilfärden till Karlstad gå om han ska vara så hungrig?
Hur skadom kunna sätta nål när han bara kommer gråta?
Jag vet att han kommer göra det om han inte får äta.
Jag bävar mig verkligen för detta men vet
att det måste göras för Emils skull.
Tänk om han vore större så man kunde tala om för honom att
han får mat efter alla undersökningar.
Då kanske man inte skulle känna sig så sviken och elak som
förälder för han tror säkert att vi är dumma mot honom.
Han vet ju inte varför inte mamma och pappa ger mig mat.
Undrar vad han tänker när vi först svälter honom sedan låter
okända människor i vita kläder ta honom, hålla fast
honom och göra honom illa med nålar för att sedan bara
överge honom i deras händer.
Vad rädd han måste vara just då och det gör så himmla ont i mig.
Kan inte hålla tillbaks tårarna när jag tänker på eländet.
Jag önskar att detta vore över så man fick ta honom i sin famn,
ge honom vällingflaskan och trösta att det är över.

Usch, nej nu babblar jag bara om mina bekymmer.
Han är ju frisk iallafall.
Här kommer lite bilder från igår när vi var hos Emils farmor.

image424

image425




Kommentarer
Postat av: Mor-mor

Ja usch Emil det är så synd om dej....önskar den dagen vore över....kram på dej...

2008-02-18 @ 09:54:00
URL: http://ganilla.blogg.se
Postat av: Anonym

hej emil, önska oxå att den dagen var över, för dej, och mamma och pappas skull.
vecka 13 har amanda påsklov, om vi kan komma upp och sova ca 2 nätter, någon gång från måndag till fredag, fråga mamma vilka dagar som passar bäst.
hoppas att det inte blir sjukdommar som förstör, detta besök. gör de det, så kommer din moster upp ensam en annan gång.
kram från moster

2008-02-18 @ 10:04:48
Postat av: Mona

Jag förstår att det är jobbigt att sövas,samtidigt är det bra att det kontrolleras.Man kan aldrig riktigt sätta sig in i hur din mamma och pappa känner.Du ser så pigg ut och gjort stora framstag så detta går bra.Jag undrar Emil har du varit och shoppat med farmor? Det är nog något spännade du har i kassen.
Hela familjen tänker på ER den 27:e
Många kramar

2008-02-19 @ 17:37:30
Postat av: Karin

Tycker så synd om dig Emil. Hoppas allt går bra, och att du får äta mycket mat efter alla strapatser. Hälsa mamma och pappa. Kram på dig.

2008-02-19 @ 18:53:32
Postat av: Niina

Ursch stackars dig Emil, men det är ju bra att de kollar upp iallafall. Kram till dig och din mamma och pappa.

2008-02-20 @ 11:56:47
URL: http://roadrunner.blogg.se
Postat av: Ulla o Sven

Vi kommer att tänka på Dig, Din mamma o pappa.
Många Kramar Till Er alla tre.
Från Deje

2008-02-20 @ 13:54:03
Postat av: Anki på sytt

Måste bara... ge förslag...
Kan ni inte sova på patienthotellet?
Så ni är på plats på fastande mage och så kan de ta er redan 08? Så har vi fått gjort då vi ska göra nåt på fastande mage, men ni kanske inte vill sova borta? Var bara tvungen att föreslå....
Stort lycka till, det kommer kännas skönt när det är klart.
Kram till er!

2008-02-20 @ 22:54:45
URL: http://sytt.blogg.se
Postat av: kicki

Tänkte precis som anki i förra inlägget, ni måste ju kunna sova på patienthotellet, ni har ju en bit att åka och det är fruktansvärt stressande att kunna köra med ett barn som är lessen, och så 2 oroliga föräldrar...fråga där, alldles säkert tar de emot er, jag håller tummen åt er...det går bra.
Kramen till er alla tre

2008-02-21 @ 12:17:16
URL: http://kickilettenstrom.blogg.se
Postat av: Karin s

Varma kramar till Emil! Ska tänka på er alla tre den 27e... Kramar!!

2008-02-21 @ 16:11:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0