Jag blir knäpp......

Idag har jag ringt till sjukhuset i Karlstad när dom hade telefon tid.
Jag fick tag på en sköterska som fick sig en omgång.
S är sköterskan och C är jag då.
S: Barn och ungdomsmottagningen svarade hon.
C:Ja, hej detta var Caroline Hallström mamma till Emil.
   Han skulle ha varit på röntgen i våras men ännu inte fått nån tid.
S: Nehej, sa hon. Jag ska kolla i datorn får vi se.
Hon kollar i datorn och efter en stund säger hon.
S: Emil har fått en tid 1 oktober.
Jag blev tyst. Efter ett tag säger jag.
C:  VA, inte förän 1 oktober. Då har det ju gått ett halvår sen planerat.
Har inte ni haft vår ännu i Karlstad eller? frågade jag.
S: Jo, svarar hon försiktigt.
C: Du, Vet du vad som hände sist ni slarvade????
S: Nej?
C: Det slutade med att Emil blev opererad!!! snäste jag.
S: Ja det var ju tråkigt att det måste sluta så svarade hon nonchalant.
C: Jag blir så trött på att ligga på hela tiden.
S: Jag kan ingenting göra för det är läkaren som måste tala med röntgen.
Jag ska skriva en lapp till honom.
C: Först säger ni att röntgen ska göras på våren sedan får vi en lapp om att det ska ske inom en månad.
S: Vem har sagt att det ska ske på hösten?
C: Läkarna i Uppsala och eran doktor som jag pratade i telefon med.
S: Jaha, ni ska till KG på rutinkontroll den 10 september.

Vi kom iallafall fram till att hon skulle prata med doktorn och skynda på.
Att dom vågar.
Idag på morgonen har jag skickat ett mail till Emils läkare i Uppsala om vad som sagts och hänt.
Vi får se vad hon tycker om det.
Vi kanske får komma dit istället på röntgen.
Vi får se hur detta slutar. Jag har gjort vad jag kan iallafall.
KRAM


Kommentarer
Postat av: Karin i Munkfors

Heja på Carolin. Det gäller verkligen att ligga på. Fattar inte att dom vågar vänta så länge. Ge dig inte det är eran son det är frågan om. Lycka till. Sorgligt att man ska behöva kämpa för såna saker som egentligen ska funka ändå. Kramar

2008-07-22 @ 16:04:10
Postat av: marie

sjukvården har blivit sämre, det har jag märkt på många avdelningar i karlstad....jag vet inte vad de tänker med, inte är det hjärnan i allafall...

hoppas att de hör av sej från uppsala.

2008-07-22 @ 18:29:04
URL: http://tallrotsmarie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0