Katten

Nu ska jag berätta om historien om katten Ester.
Vi skaffade henne för ett tag sen och allt var frid och fröjd ända
tills en dag då hon började bete sig konstigt.
Hon skrek både när hon var inne som ute.
När hon var inne kröp hon under möbler.
Hon satt i diskhon och det har hon aldrig gjort förut.
Hon drack bunkvis med vatten och hon satt bara och skakade.
Hon satte sig i vår sång och bajsade när hon kom utifrån.
Till slut fick vi reda på att hon fått i sig råttgift.
Dom blir så då och i samma veva beslöt vi att hon skulle få vara ett tag till.
En kväll blev hon så sjuk så Urban tog beslutet att avliva henne.
Jag tyckte detta var superjobbigt men för hennes skull
ville vi bara få slut på hennes lidande.
Nu ligger hon utan plågor brevid vår gammelkatt.
Det syntes verkligen hur ont hon hade i slutändan.



I torsdags när jag hjälpte min bror och hans tjej att flytta fick jag
frågan om jag ville ha hennes katt.
Jag blev jätteglad och samma kväll fick han bli med mig hem.
Jorma, en STOOOR hankatt på 2 år.
Han är långhårig och superstor.
Det är Norsk skogskatt och Ragdoll i honom så
det förklarar väl både päls och storlek.
Världens keligaste katt.


Här ligger han i fönstret och myser.





Nu ska vi bara vänja honom med hunden sen är allt frid och fröjd igen.
KRAM



Kommentarer
Postat av: Niina

Vilken ståtlig kille!!!

2008-11-11 @ 18:17:17
URL: http://roadrunner.blogg.se/
Postat av: Karin i Munkfors

Va söt han är.

2008-11-11 @ 19:04:57
Postat av: Mona

Han ser ut som en liten tiger. Undrar vad Emil tänker när han ser Jorma.Han var jättefin.

Kram

2008-11-11 @ 19:18:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0