Emils ordförråd

Ibland kan jag bli lite orolig för Emil och hans talförmåga.
Det är mest stönande uttryck han använder sig
för samtidigt som han pekar på saker.
Ibland kommer det ord vi vet vad han menar men ibland är
det som han glömmer orden han använder.
Svårt att förklara men ni kanske fattar.
Ord han använt kan helt plötsligt försvinna och han säger dom inte mer.

Här kommer en liten ordlista på hans ord:
Gaga - pålägg
Pap - pappa
Mam - mamma
Bab - bok
Ja - ja
Nej - nej
Aj - aj
Baba - apa
Bap - Bajs

Detta är dom jag kommer på nu.
En del ord säger han inte mer som t. ex Baba - apa
Dom andra orden kommer dagligen ur hans mun.
Ni ser att det är mycke BA och Pa ord.
Är detta normalt för en tvååring??

Ha det gott.
KRAM


Kommentarer
Postat av: Karin s

Hej! har suttit me precis samma tankar som dig ang ordförrådet på min yngste son!! F pratade helt rent utan anm vid två och ett halv år o va jätte duktig, då han va två så hade han massa ord o babblade massa... Medans lille wille säger lika mycket som din va de verkar:) ja har tom varit till bvc o frågat dem om de e normalt att han pratar så "lite" och svaret ja fick var JA de e helt normalt!!:) De kommer o alla e olika men sen han börjat på dagis har de kommit mer o mer känner jag.. så pusta ut de e helt normalt! :) helt plötsligt så bara kommer de eller så e de lite segt men de kommer!! :) Ja oroar mig inge mer men skulle de stå still o de e lika om ett år typ då skulle ja nog kolla upp de igen men som de e nu så e de helt normalt! Ha en trevlig första advent!

2008-11-30 @ 16:49:18
Postat av: Gunilla

Tror nog att detta är helt normalt....det kommer....snart babblar han på för fullt...kram...

2008-11-30 @ 22:13:24
URL: http://ganilla.blogg.se/
Postat av: Niina

2008-12-01 @ 10:26:30
Postat av: Niina

Mio likadan, det kommer nog snart ska du se.

2008-12-01 @ 10:27:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0