Lilleman

                                                                          Fjunig och mjuk är din kind.
                                                                       Dina ögon har himmelens färg.
                                                                Du skrattar emot mig med tandlös mun,
                                                               och sträcker fram små knubbiga händer.
                                                                        Jag lyfter dig upp i min famn,
                                                                       och känner mig lycklig som få.
                                                                         Du lägger din kind mot min,
                                                                          och mitt hjärta det smälter.
                                                                               Du älskade lilleman,
                                                                           må livet bli lyckligt för dig.
                                                                              Dikt:  Irené Hallström. 

                              

                                                       Irené är gammelfaster ( Urbans faster) till Emil 
                                                                   och har skrivit en dikt till honom.
                                                              Dikten var med i Wermlandstidningen
                                                                         lördagen den 11 augusti.

Kommentarer
Postat av: Weronica

Åh vilken fin dikt!

2007-08-20 @ 20:42:02
URL: http://www.werali.se
Postat av: mamma

Å vilken fin dikt. Den måste skriva in i hans födelsebok. Vad duktig hon är på dikter. Kramar från turkarna....

2007-08-21 @ 13:24:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0