Lite mer att oroa sig för

Idag när jag var till bvc med Emil hade hans huvud
återigen skutit iväg i omkrets.
2,5 cm på en månad är liteväl mycket tyckte sköterskan
så hon satte sig för att ringa till läkarna i Karlstad.
Emil mår ju jättebra. Han skrattar, det lyser ur ögonen,
han vill inte sitta still och han är som vanligt.
Antagligen är det strul med skunten som han har.
Just nu sitter jag och väntar på att doktorn ska ringa till
mig från Karlstad efter att sköterskan på bvc har faxat
över Emils tillväxtkurva.
När hon talade med doktorn sa han att det kan
 inte vara nått akut eftersom Emil mår så himmla bra.
Det är ju alltid det dom kollar på, hur han
mår både psykiskt och fysisktoch inte bara gå efter några siffror.
Hur som helst är jag iallafall jätteorolig nu att det ska vara fel på
skunten så dom måste operera igen.
Innan han blev opererad för 7 månader sedan låg hans
huvudomfång på översta linjen i kurvan och sedan planade det
ut så hans kropp växte ikapp. Nu ligger den på översa linjen igen så
det har gjort ett rejält skutt upp på en månad. INTE BRA.......
Jag blir tokig på det här. Man blir så orolig och nervös.
Några veckor får det vara lugnt iallafall men sedan är det kört.
Nej nu får jag sluta vara pessimistisk men
 ni kankse förstår hur det känns.
Jag är så rädd om honomså jag kommer aldrig
lämna bort honom när det nalkas jobbtider.
Vi kommer hålla fast vid honom så länge han lever vår lilla pöjk.
STACKARS EMIL...... suck.

Kommentarer
Postat av: Niina

Varför kan det inte bara få vara bra med Emil??? Stackars er!!!!
KRAM

2007-12-06 @ 21:07:39
URL: http://roadrunner.blogg.se
Postat av: Weronica

Usch vad jobbigt... Hoppas han slipper operation och att det inte är något allvarligt. Förstår att ni är oroliga! Men jag tycker ni är enormt starka!! Tänker massor på er!
Kramar från oss i Vålberg

2007-12-07 @ 08:46:09
URL: http://www.werali.se
Postat av: mor-mor

Jag hoppas att dom mätt fel på BVC....kan ni inte ta för vana att mäta hans huvud själv när han sommnat på kvällen. Nu menar jag inte varje dag, men kanske en gång var 14 dag. Tänker mycket på er....Kramis...

2007-12-08 @ 00:01:29
URL: http://ganilla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0