Sjuk

Igår morse var Emil jättegnölig. Ville inte ha nån gröt men jag fick
i honom nästan en tallrik.
Efter frukosten skulle jag bada honom som han älskar men han bara grät.
Fattade lite att det inte stod rätt till så jag torkade honom och tog upp honom i famnen.
Han började gråta mer och mer och till slut skrek han bara rakt ut.
Vad rädd man kan bli som förälder när ens barn blir sjukt och inte kan tala om.
Satte mig på sängkanten med honom i mitt knä och pratade med Urbans
mamma i telefon som sa att det inte står rätt till när han lät så.
Jag hann inte säga så mycket till henne föränn Emil spyr rakt ut fyra gånger.
Det var sånt fart i hans spya att det flög en halv meter och han bara grät.
HJÄLP tänkte jag och skrek i telefonen:  NEJ, han spyr!!!!!
Kom ihåg att hans läkare i Karlstad har sagt att om han blir gnälligt, slö och kräks
så ska vi åka akut med honom till barnakuten i Karlstad för att det kan vara fel på
skunten som han har inopererad.
Emil som nyss hade kräkts somnade i mina armar och var vitgrå i ansiktet.
Jag tog telefonen på nytt och slog 112.
Emil blev lite piggare när han hade fått vara ifred ett tag men
 var fortfarande blek när ambulansen kom.
Vi åkte till Karlstad. Jag och Emil i ambulansen och urban som
kom hem från jobbet åkte efter i bilen.
När vi kom ner undersökte dom honom och behöll honom kvar på observation under dagen.
Emil fick i sig lite mat under dagen och fick behålla det men var mycket trött.
Vi fick åka hem och när vi kom hem fick han saft och smörgåsrån.
Efter en timma kräktes han lika kraftigt igen så vi ringde ner till avdelning 12.
Eftersom vi inte var utskrivna föränn dagen efter när dom skulle han telefontid med oss fick
vi avvakta under natten för dom trodde att han antagligen hade förstoppning eller kräksjuka.
Emil har ätit bra under natten och behöllt allt han har stoppat i sig.
Bajsat har han också gjort men han är fortfarade inte så pigg.
Vill helst sitta i knät eller sova.
Vad orolig man kan bli och be till gud att det inte ska vara mer töl med huvudet.
Man vill ju inte att det ska bli nått så dom måste sticka honom och söva honom som
dom måste göra när dom ska göra en CT-skalle, plus att
när dom röntgar honom får han så mycke strålning som dom vill undvika.
Nu ligger han iallafall i vagnen och vilar men sover inte.

image170

image171




Kommentarer
Postat av: Niina och Mio

Hoppas att det inte är nått annat än spysjuka, krya på dig Emil kramar från Mio och Niina

2007-10-16 @ 15:04:40
URL: http://roadrunner.blogg.se
Postat av: marie

KRYA PÅ DEJ EMIL

2007-10-16 @ 16:11:36
URL: http://tallrotsmarie.blogg.se
Postat av: mor-mor

Krya på dej Emil. Man blir så rädd och nervös när du blir sjuk. Kramis på dej snuttedutten....

2007-10-16 @ 16:21:25
URL: http://ganilla.blogg.se
Postat av: Karin

Krya på dig Emil. Stackars er, tycker synd om er. Kramar från moster.

2007-10-16 @ 18:38:57
Postat av: Weronica

Stackars lillgubben då!! Hoppas han kryar på sig snart och att det inte blir nåt mer....

Stor kram från oss i Vålberg

2007-10-16 @ 18:48:31
URL: http://www.werali.se
Postat av: Mona

Hoppas Emil du har fått aptiten tillbaka, och att du har fått nya krafter.Jag tänker på ER alla.
Kram Mona

2007-10-16 @ 19:57:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0