Hembygdsgården Kollsberg

För en vecka sedan var vi till Kollsberg för dom
hade öppet för allmänheten.
Dom arbetade och var klädda som förr i tiden.
Emil likaså, han hade skjorta, hängselbyxor och sprang barfota.
Gissa om han var populär bland kärringarna och gubbarna.


Emilinne i en utav stugorna.
Emil var snabb i vändningarna så det blev en suddig bild.



Vyssanlull
Emil med en tant jag inte känner.



Mona min söndagsskollärare när jag var liten.
Hon var även söndagsskollärare när pappa var liten.
Pappa kallade hon för pöjken sin ochvi var hennes barnbarn.
När Emil kom sa hon till dom andra att detta är mitt barnbarns barn.

Här sjunger hon på finska och försöker få bort röken med förklädet.



Mona och Emil.



Mona och Emil utanför stugan.



Emil skulle inte följa med mamma och pappa.
Icke.
Han ville vara med Mona.



Emil och pappa går sagostigen.



Rödluvan och vargen.



Konstig filur???







Varmt var det så skjortan åkte av.



Det blev många bilder så alla kunde jag inte visa nu.
Jag tror detta räcker.
KRAM




Kommentarer
Postat av: Gunilla

Å vilka fina bilder....och Mona hon orkar hålla igång fortfarande...kram Emil..du såg ut som en gammaldags pojke i dom kläderna...

2008-08-05 @ 20:35:30
URL: http://ganilla.blogg.se/
Postat av: Mona

Vilka fina bilder på dig Emil, det ser ut som en film.Tänk när du blir stor och få titta på detta.

Kram på dig

2008-08-08 @ 07:53:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0