Hemma igen

Jag vill tacka ALLA somhållit tummarana för det hjälpte.
TACK TACK TACK.
Nu är vi äntligen hemma igen.
Vi fick inget besked på tisdag utan idag onsdag
fick vi besked.
Dom sa på tisdag efter magnetröntgen att
på vissa ställen har vätskan minskat men på
andra ställen är det oförändrat.
Det kan även vara så att bilderna är vridna så
dom skulle be en röntgenexpert titta på bilderna på onsdag.
Idag klockan 11.00 fick vi veta att en neurokirurg hade sett bilderna
och sa att vätskan hade minskat på så vi fick åka hem.
Vi slapp undan en operation.
Om 6 veckor ska vi tillbaka till Uppsala på magnetröntgen.
Om han blir olik sig här hemma ska vi ringa dom direkt.
Vi är SÅ glada och lättade.
Det har varit en jobbig tid detta i all ovisshet.
Man har haft ont i magen, tröstätit så vikten är några plus,
klättrat på väggar, varit griniga m.m
Det går inte att beskriva känslan att som förälder ha
ett barn som inte är bra.
Operation är den sista utvägen.

Vi är så lättade.

Här kommer lite bilder från vår tid i Uppsala.


På väg till Uppsala torsdagen 14/8



Några släktingar kom med paket.
Jättekul och tack säger Emil.


Första sövningen och röntgen.
Emil är på barnuppvakningen.



Sover mera.



Skaparverkstan är i dagrummet.
Emil målar flitigt.



Vi blev flyttade till hotellet.
Emil i hotellets korridor.



Emil har vant sig på under sjukhusvistelsen
att somna i vagnen på kvällen.


Emil på hotellrummet.



Redo för nästa narkos med magnetkamera.
Börjar fundera på om det är nått otrevligt på gång.



Narkosläkaren söver med mask.
Emil fick syn på saken och vi fick svinhålla honom.
Han har verkligen skräck.



På barnuppvakningen igen.


Det var dom bilderna jag tog.
Jag glömmer att vara mer beredd med kameran.
Jag önskade man kunde få för sig att ta fler bilder.


Tack alla.
KRAM





Kommentarer
Postat av: Werali

Lilla gosegubben! Så mycket han fått gå igenom...



Skönt att ni fick komma hem och att han slapp operation!!



Ta hand om er nu och njut av att vara hemma =)



Kraaaam

2008-08-27 @ 21:14:52
URL: http://www.werali.se
Postat av: Doris

Åhhh va jätteskönt att han slapp operationen...

Jobbigt att det ska vara så svårt att få tid..men så ere här också..man får hela tiden ligga på å påminna..Själv satt jag vid min son sjuksäng på neurologen i Umeå en vecka i slutet på maj..Nu ska neurokirurgerna bestämma vad de ska göra åt honom...



Jag fortsätter nog att hålla mina tummar för lille gullige,gosige,mysige lilla Emil..han ser för härlig ut..

Skickar flera styrkekramar..

2008-08-27 @ 21:45:47
Postat av: Gunilla

Å lille plutten....skönt att det är över...nu hoppas jag av hela mitt hjärta att det inte blir mer krångel...Stor bamsekram...kommer och hälsar på någon dag....

2008-08-27 @ 22:18:28
URL: http://ganilla.blogg.se/
Postat av: Jenny Stjernqvist

Välkommna hem! Hoppas nu Emil får må bra och slippa allt för många sjukhusvistelser i framtiden... Ha det gött! Å kram till er alla!

2008-08-27 @ 23:48:46
Postat av: marie

äntligen hemma emil, till din säng och dina leksaker....

kram från moster

2008-08-28 @ 08:30:04
URL: http://tallrotsmarie.blogg.se/
Postat av: Deje

VÄLKOMMEN HEM ALLA TRE. vI HAR TALAT OCH TÄNKT PÅ DIG EMIL JA PÅ ER ALLA TRE. DU SER SÅ TAPPER UT.

MÅNGA KRAMAR TILL ER ALLA.

ULLA O SVEN

2008-08-28 @ 12:39:10
Postat av: Niina

Gud va glad jag blir av att höra att ni är hemma igen och slapp operera!!! Ha det riktigt bra nu så får vi höras någon dag. KRAM!!!!!!

2008-08-28 @ 14:19:53
URL: http://roadrunner.blogg.se/
Postat av: Jennie, Vita Damen

Gud vad skönt, nu rinner mina tårar. Viggo har lika dan napp och tröja som din E. Hoppas ni får en bra och skön höst. Vi hörs på blogspot. Stora kramar till er./jennie

2008-08-28 @ 23:02:36
Postat av: Marita & Zelda

Varmt välkomna hem till Rådom! Hoppas nu att allt löser sig och han slipper operation.

Många kramar!

2008-08-29 @ 16:46:39
URL: http://hem.bredband.net/b581626

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0