Julbakning

Idag har vi bakat till jul.
Pepparkakor,lussekatter och chokladbollar.
Man måste ju ha till lucia, jul och Emils 2 års kalas.
Lite bilder har vi tagit under dagen.


Med förkläde och huckle på huvudet
bakar Emil pepparkakor.
Titta på munnen vad koncentrerad han är...



Sötis.






Så här fina blev Emils kakor.
Dom har han i en egen liten burk i skafferiet.
Bara Emils.




Sedan bar det av in i lekrummet ett
tag innan nästa bakning drog igång.
Emil fann då sin Emilmysse i skåpet och
 ville hellre ha den på sig istället för hucklet.
Emilmyssan är verkligen populär.
Han har också Emilbyssan som han går omkring
med och säger ANG ( pang ).

Här bakas det lussekatter.




Senare under baket tröttnade Emil och ville se film.
Efter han tröttnat på det kom han och ville vara
med igen fast vid det större bakbordet.
Vad gör man inte för att han ska ha roligt.
 Mjöl från topp till tå.



Badet nästa kanske....



Idag har vi verkligen haft det mysigt.
Julmusik och doft från nybakat.
Snacka om julkänslor.


Kommentarer
Postat av: marie

smakade du på pepparkaksdegen emil.....nu kommer du sova gott inatt, när du har gjort så mycket idag =)



kram från moster

2008-12-06 @ 20:53:13
URL: http://tallrotsmarie.blogg.se/
Postat av: Fam Röhr i Karlstad

Du ser ut att ha samma talang som jag har när jag lagar mat och bakar för om man ska få till något så gäller det att köra med bar överkropp så att man får något gjort. Fast så mycket bak blir det inte för min del Emil eftersom jag en gång bakade matbröd till Mona som var så hårt att det inte gick att sätta tänderna i det. Man kan säga att du ser ut att ha lite bättre talang än vad jag har. Kram på dig "göbbe" från oss i Karlstda

2008-12-08 @ 17:21:38
Postat av: Gunilla

Åh vilka underbara bilder...du har talang ser jag...kram från mor-mor....

2008-12-09 @ 13:36:57
URL: http://ganilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0