Problem i sjukvården.....

Ojojoj säger jag bara för sjukvården i Karlstad.
Dom är ju så himmla slappa och oansvarsfulla.
I början av januari opererades ju Emil för shuntproblem i Uppsala
Några veckor senare var vi  till Uppsala för att
röntga och ställa om trycket i hjärnan.

Eftersom han fortfarande hade mycket vätska
kvar utanpå hjärnan ställde vår doktor Kai ner shuntmotståndet.
Hon sa till oss att till våren ska vi på en röntgen i Karlstad för att se om
vätskan hade minskap genom hennes inställning.

Jag pratade lite senare i telefon med Emils läkare i
Karlstad och han sa att vi skulle röntga utpå vårkanten.

I juni undrade jag över när vårkanten inträffar i Karlstad.
Jag pratade med bvc sköterskorna i Torsby och hon faxar
ju varannan vecka ner huvudomfånget till läkarna i Karlstad.
I faxet skrev hon att mamman undrade över när igentligen röntgen skulle utföras.

Det dröjde inte länge förän vi fick ett brev från Karlstad att röntgen
skulle komma inom en månad.
Vi fick brevet den 27 juni.

JAG HAR ÄNNU INTE FÅTT EN TID.

till söndag har det ytterligare gått en månad.
Har inte våren varit i Karlstad ännu eller vad är detta?????

Vi måste ju röntga för att veta om vi ska till
Uppsala och ställa om trycket till det normala.

Är det ren slapphet eller???
Hur vågar dom slarva med ett sånt viktigt som huvudet?

Jag ligger på men inget händer.
Idag tänkte jag att jag skulle ringa mottagningen dit han
ska och dom har telefontid mellan 10 till 12.
Telefonsvararen sa till mig att under semestern är
telefontiden 8 till10.
Nu går det återigen en dag.

Får jag tag på dom imorgon ska dom få veta att dom lever.
Nu är jag förbannad.
Nej, tacka vet jag sjukvården i Uppsala.
Man skulle bo där.

Hoppas jag inte har förstört eran dag om ni läser detta.


Kommentarer
Postat av: Gunilla

Men herregud...vad dom slarvar...att dom inte har lärt sej av tidigare misstag. Nu börjar man bli förbannad igen....Kramar till er....

2008-07-22 @ 08:35:18
URL: http://ganilla.blogg.se/
Postat av: Elin

Hej! Råkade hitta din blogg när jag googlade Hydrocefalus och babysim!

Min dotter är fem månader och fick vid tre månaders ålder diagnosen hydrocefalus. de vet dock inte varför hon fått det, de tror att det bara är lite tätt i det naturliga "röret"



Skriver till dig angående Karlstad sjukhus och vården.

Vi har blivit så fruktansvärt oproffsigt och dåligt behandlade!!!

Vi ska ringa så fort vår dotter får feber tillexempel, bara det att när det inte är telefontid, tex Söndag kväll då vill ingen hjälpa oss! Då hänvisas vi till 1177 där de inte vet ett smack om hennes tillstånd! efter ett par påringningar på barnakuten går de tillslut med på att be en läkare ringa upp. Men någon läkare ringde aldrig upp oss.



När hon fick diagnosen sa de klantiga saker som "detta är inget att be för" "hon kommer får en shunt på UTSIDAN av huvudet" "vi vet inte i nuläget hur det kommer bli, dö kommer hon nog inte iaf"



Sist vi var på kontroll glömde de mäta shunten, och läkaren blandade ihop vår dotter med en annan patient. Sen sa han "hade det gått två veckor till, då hade det inte gått mer"

Vad betyder det liksom?

Magnet kamera röntgen tid har de glömt att skicka..

Jag blir orolig och undrar vad mer de kommer att ställa till med. Ibland överväger man nästan att flytta till göteborg där vi fick underbar hjälp och vård..

2011-03-28 @ 20:51:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0