Emils lantkök i vitt och ljusblått

Nu är äntligen Emils kök klart.
Eller nja nästan iallafall. Vi ska ju kakla
också ovanför diskbänken och spisen.
Urban har snickrat och jag har sytt, målat
och handlat småprylar i miniatyr på loppis.
Vi är nöjda med detta och det är Emil också.
Han lagar mat och matar lilla Mr Bunny.
Här kommer lite bilder på det fina lanköket i miniatyr storlek:

Köket i sin helhet.
Kaklet fattas bara.




Matlagningsvrån och diskbänken.
Hyllan ovanför diskbänken har Urban gjort och
den ovanför spisen har jag köpt på loppis.



Vad vore ett kök utan köksbord och köksfönster.
Inget!!!!
Brickan köpt på loppis och var i miniatyr.
Den var rosa då men med lite färg så.
Duken sydde jag av tyg från seconhand.
Servisen är från mig när jag var liten.



Diskho och kran.
Kökshanduk har jag sytt. I storlek small förstås.
Bakbrickan i hörnet hade jag som liten.



Rosfria skålar i miniatyr storlek också från seconhand.



En skymt av spisen.



Ha det gott.
KRAM

Kommentarer
Postat av: Anna

Oj! Så superfint! Mysigt såg det ut oxå.



Kram!



(Vän till Weronica.)

2008-05-21 @ 18:47:11
URL: http://www.imloved.se
Postat av: Moster Karin

Det var jättefint, kul att ni gjort det mesta själva. Ni är ju superduktiga. Kramar från Munkfors.

2008-05-21 @ 19:12:57
Postat av: Mona

Underbart kök du har fått. Tänk vad spännande det skall bli att få smaka på dina maträtter. Jag tror att du har många varianter när det gäller recept.

Jag ser verkligen fram emot att få träffa dig.

Kram på dig EMIL!!

2008-05-22 @ 17:13:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0